Thursday, February 25, 2010

Politeknik Premier Di Malaysia

foto Politeknik Johor Bahru
foto Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shahfoto Politeknik Ungku Omar

Aku sebagai bekas pelajar Politeknik Johor Bahru (PJB) berasa bangga kerana kini merupakan antara tiga politeknik di Malaysia yang bergelar Politeknik Primer. selain Politeknik Johor Bahru (PJB), Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah (PSA) dan Politeknik Ungku Omar (PUO) juga turut bergelar politeknik premier tersebut.

Ketiga-tiga politeknik ini akan dijadikan penanda aras kepada penubuhan Unitersiti Politeknik pada 2015 nanti.

Penguguman tersebut disampaikan oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin pada majlis pelancaran pelan transformasi politeknik di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC).

Bila sudah bergelar universiti nanti. pasti kursus dan pengajian yang ditawarkan akan sampai ke peringkat yang lebih tinggi iaitu sampai ke peringkat PHD. bukan seperti sekarang dimana kursus yang ditawarkan hanya di peringkat diploma. jadi kemungkinan besar aku akan menyambung pengajian aku ke peringkat ijazah di Universiti Politeknik Johor Bahru tersebut.

Bukan aku tak nak sambung ke tempat lain, tapi belajar disitu lebih dekat dengan rumah aku. boleh lah aku berulang alik setiap hari seperti dulu. habis kuliah, terus pergi jaga kedai. macam biasalahkan. hehe..

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Related Post




3 comments:

roslansaid...

suka bebeno ko yerk.. haha

sygsaid...

AI..BYK2 TEMPAT NK BLAJA KAT SITU GAK KE JD PILIHAN? KE SAJA NK MENGIMBAU KENANGAN LAMA? HEM>>>>>>>

Anonymoussaid...

cayalah pjb

 
© Copyright 2009 Fajridil  |  Template by Asral Enterprise