Tuesday, October 20, 2009

Ronda Ronda Pagi

pagi ni aku bangun agak awal. aku set jam kul 6.30. tapi 6.15 dah yang yang kejutkan aku. bila dah ada yang kejut, terus bangun je lah. solat, mandi dan siap2 terus. biasa aku ke kedai dalam jam 9 pagi. tapi hari ni special sket. aku awal2 pagi dah kuar. kul 7.15 aku dah bertolak. tapi bukan g buka kedai tp ada appointment dengan seseorang. huhu. sampai di lokasi jam 7.30. bukan jauh pun, taman molek je. nak pecut xboleh sbb banyak kete. jd kena bawa slow je lah. kalau bawa moto, mesti aku dah cilok2 baik punye. 15 minit tu rasanya aku dah sampai bdr jb. bila bawa kete, sampai tmn molek je la jwbnye.

sampai di taman molek, orang yg ditunggu dah sampai. tinggal angkut je lah. hehe. kete aku yg pada awalnya xbape nak wangi, tiba2 jd harum semerbak bila org yg ditunggu tu masuk. aku pun apa lg, terus tegur la, amboi, wanginye.. ^_^ . aku ni mmg dah terbiasa puji direct je. org yg ditunggu tu pun malu2 la bila aku ckp mcmtu.. hehe.. malu tp suka sebenarnya.. huhu

aku pun terus menjalankan kete utk pergi ke kedai mkn. g sarapan dulu. aku ni ada pula sarapan pagi2 ni. ada yg terberak aku nnt. maklumla, biasa pg2 minum air je. tu pun kopi buatan sdiri. kopi segera je. walaupun segera, tp mmg xleh chalengge la rasa sedapnya. tp mesti aku yg wat sdiri la. org lain buat jd xsedap. xtau la bini aku buat nnt sedap ke x. hehe. sambung balik, aku terus memandu ke masai. mana lg aku nak g. restoran habib tu je la yg ada dlm fikiran aku. sbb aku dulu2 mmg selalu lepak situ. sejak kebelakangan ni je aku dah jarang sgt g mkn ke situ. kalau dulu, hampir setiap malam aku lepak situ. bertahun2 juga rasanya. tp bila geng2 yg selalu lepak ngan aku tu dah ada kehidupan sdiri, aku pun dah jarang lepak. blk keje terus blk umah je. pg td bila sampai situ, ramai la pulak org tgh mkn. aku ngan org yg ditunggu yg pd awalnya nak mkn kat luar tpaksa makan kat dlm sbb penuh ngan pelanggan lain.

menu aku mcm biasala, teh tarik, air suam & roti kosong 2 keping. org yg ditunggu order teh'o ais limau & mee hoon goreng. pas aku dah siap mkn, mee hoon goreng masih tak sampai2 lg. bila sampai, sepinggan besar mamak tu bubuh. jd aku kongsi la mkn bdua. aku ni bab2 mkn mmg xde hal. perut ni leh sumbat apa yg terhidang. hehe. org yg ditunggu mkn ngan seleranya. tp kena sound ngan aku sbb mkn ada bunyi2 sket. aku ni xsuka bila ada yg mkn berbunyi (mencapak). rasa mcm nak tempeleng je. tak kira la siapa. hehe. aku pun apa lg, terus sound direct je la. org yg ditunggu pun ok je terima teguran aku yg agak laser tu. dia terus cuba mkn ngan sopan santun sket. tp bila mkn sopan santun ni, lambat sket la nak abis. aku xkisah la lambat sket asalkan jgn ada bunyi. hehe..

pas mkn, aku terus ke lokasi yg dituju. kemana lokasi tersebut? tu xleh citer. tp dkt je ngan restoran habib tu. bila aku dah tunjukkan lokasinya pd org yg ditunggu, dia pun jd excited. nape excited? tu pun xleh bgtau. haha. sejak bila plak aku pandai rahsia2 ni ek? tp bkn rahsia sgt sebenarnya. tp saje je xnak bgtau. huhu.. pas dah tgk lokasi yg dituju.. aku terus bawa org yg ditunggu ke umah abg aku. tgk luar je sbb abg aku g jakarta ngan mama aku.. pastu terus aku bawa ke kota masai. g jalan tembikai. umah lama aku kat sana. aku dah lama xkesana.. tgk2 je dah meriah kat situ. sebelah umah aku yg dulunya hanya padang kosong skrg ni dah jd sekolah. mmg meriah kat situ.. tp aku dah xbape suka kat situ sbb jauh sket. aku suka yg dekat je ngan kedai aku. xmeriah xpe asalkan dekat..

kemudian ngan gembiranya aku hantar kembali org yg ditunggu ke tmn molek. org yg ditunggu tu mcm xnak blk pulak. haha. suka jalan2 ngan aku kot. nak tak nak, kena anto gak la sbb aku pun nak g buka kedai. bila dia dah turun, aku pun apa lg, pecut la blk ke masai. aku ni bila sorg2, mmg xpandai bawa kete slow2. rasa mcm xbgerak je nnt bila bawa slow. aku kena pecut sbb nak kena amik pekerja aku plak. dia tunggu tepi highway tmn rinting tu. 9.40 mcm biasa aku sampai situ. dia pun dah tunggu aku. polis trafik boleh byk plak kat highway pg td.aku wat bodoh je la sbb aku bkn ada wat salah pun. sampai kedai dlm jam 9.45. terus buka n abis la citer. hehe.

** kepada org yg ditunggu.. banyakkan bersabo ye. hehe ^_*

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Related Post




10 comments:

mat skodengsaid...

orang yang ditunggu tu sape beb? org special ke? huhu. syok la ko eh..

fiza said...

alaaa...nak tau gak..hihi!

[[mysara : dhiya zahra]] said...

ele..ele...da tau dah ngan saper, mestila ngan si fad****h yang tersayang..kan, kan kan,,, hehe ^_^

hairysaid...

fad****h?? siapa tu cik mysara.. ckp je.. biar rahsia si faj ni bocor. wakakaka..

ezzati said...

org yg d tunggu??amboi2..

rashdansaid...

wah, dah ada awek ke ni beb? senyap2 je ko eh.. tahniah beb!!

Teacher Hafizah said...

wooo. abang kite dah ada awek!

nurul wahidasaid...

org yg ditunggu. tak ley tahan.. hehe.. siapakah gerangannya yg btuah tuh?

missmysarasaid...

hihihi..xbole gtau..nanti bis lar...dah xnak kwn nti,hehe mr faj jwbkan ler sndri.. ;p

suriyanasaid...

hhaaaa??? ptut la, xnk kwn kite! huhu...btw, cgrtes..hehe.. kawen nti jmpt yek...cmfrm org trn JB..

 
© Copyright 2009 Fajridil  |  Template by Asral Enterprise